14

Monday, October

Fitness classic - Buglo Koszalin 7608, 7501, 7802

Mięśnie kapturowe
 /  / Mięśnie kapturowe
Mięśnie kapturowe

Mięśnie kapturowe

Mięśnie kapturowe
1 vote, 4.00 avg. rating (77% score)

miesnie-kapturowe-6Ten tekst będzie poświęcony pewnemu ćwiczeniu fizycznemu, które zna każdy, ale większość z nas pomija. A to bardzo niedobrze, albowiem pompki, a właściwie uginanie i prostowanie ramion w podporze przodem, to jeden z najbardziej naturalnych i podstawowych wzorców ruchowych człowieka.
Wykonujemy to ćwiczenie twarzą do ziemi w pozycji poziomej. Ciało jest wyprostowane i oparte na prostych w łokciach rękach. Dłonie najczęściej kładzie się płasko z palcami skierowanymi do przodu, ale powszechnie stosuje się różne wariacje tego ćwiczenia. Zaleca się złączenie stóp, albo przynajmniej umiejscowienie ich względnie blisko siebie.
Podczas pompek pracują przede wszystkim mięsień piersiowy, przedni barku oraz triceps. W mniejszym stopniu wspomagają ten ruch również mięśnie kapturowe, a nawet najszerszy grzbietu, który działa jako stabilizator.
Dlaczego tak bardzo nie lubimy pompek? Powód jest najprawdopodobniej psychologiczny. Wielu z nas kazano wykonywać je, jako karę, co spowodowało raczej negatywne skojarzenia z tą czynnością. Jest to podejście niemalże destrukcyjne, ponieważ pompki wzmacniają jedne z najważniejszych mięśni w naszym ciele, a ponadto można dzięki nim spalić sporo kalorii.
Jako ciekawostkę dodam, że znany wszystkim Bruce Lee był w stanie wykonać około pięćdziesięciu pompek na jednej ręce.

Podobne wpisy:

About the author:

Related posts